23.2.08

O wiki coś jeszcze.

Wklepałem do wikipedii słowo "demagogia" i przeczytałem definicję. I się lekko obśmiałem z jednego zdania: "Za demagogię uważane są kłamstwa, składanie popularnych i efektownych, ale nie dających się spełnić obietnic (populizm) albo składanie obietnic bez intencji ich realizacji, schlebianie masom, szukanie kozła ofiarnego, stosowanie nielogicznych, ale przekonujących argumentów." Wytłuszczenie moje. Innymi słowy coś może być nielogiczne ale przekonujące. Owszem może, ale kogo? Tłum? Demos? Tak. Ale nie przekonujące samo w sobie. Cóż, może powinienem wyedytować ten wpis w wiki, ale mi się nie chce (może ktoś z Was?). Dużo chętniej bym wyedytował ten, co to twierdzi, że Jarosław i Lech Kaczyńscy, to ludzie prawicy. Jednak edytowanie tej strony zostało zablokowane. Ciekawe dlaczego? I przez kogo.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

To i ja miałem "przygodę z wikipedią", mianowicie w artykule o Pinochecie usuwałem przymiotniki np.: krwawy, zbrodniczy itp. Dostałem bana. Chyba ostrzegawczego, bo na tydzień. "Wolna" encyklopedia...
Jakub

Anonimowy pisze...

oj niech se pisza co chca w wikipedii xd

slime-x pisze...

No proszę. Czuję tu robotę pewnych kręgów lewicowych. Bądź co bądź Lenin mawiał, że kapitaliści sprzedadzą im sznurek, na którym oni kapitalistów powieszą. Taki to typowy pasożyt. Czy może raczej rak. Na szczęście rak nigy nie będzie smodzielny. viperinio - właśnie problem polega na tym, że nie można pisać co się chce. ;)